“Een klant die zijn goederen uit handen geeft, moet op beide oren kunnen slapen. Die garantie bieden wij.” Aan het woord is Ralph Mertens, business development manager bij de verpakkingsmultinational Deufol.
 

Welke uitdagingen voor een efficiënt supply chain management stellen industriële klanten?

“Extra muros begint voor de klant vaak het probleem. Ervoor zorgen dat zijn goederen tijdig en in goede staat op hun bestemming aankomen, dát is de uitdaging. Dit waarmaken is onze missie: wij zorgen voor de juiste verpakking én de gepaste logistieke oplossingen. Wij doen dat voor alle mogelijke industriële producten uit alle mogelijke sectoren. Vlaanderen, met onder meer de Antwerpse haven, is een belangrijk Europees knooppunt van goederenstromen. Logischerwijs is Deufol hier sterk aanwezig.”

“We starten steeds met de vraag: wat heeft de klant nodig? Samen identificeren we de knelpunten en dan reiken we gepaste oplossingen aan. Zo bieden we onze klanten innovatief en kostenefficiënt maatwerk, afgestemd op hun behoeften. We helpen hen zo om hun supply chain te verbeteren.”
 

Waarin zit de meerwaarde van een aanpak op maat?

“Vele industriële spelers produceren kostbare en soms ook gevoelige en breekbare producten. Die producten moeten zonder de minste schade op de eindbestemming geraken. Dan volstaat het niet dat je enkel standaardverpakkingen aanbiedt. De verpakking moet op maat van het product én het transport zijn. En dat moet passen in de volledige supply chain, van de leveranciers over de productie tot de eindbestemming.”

“Deufol verzamelt, beheert, verpakt en verstuurt op het juiste moment en de juiste wijze. En dat alles met inbreng van IT-oplossingen die het geheel transparant maken. Wijzelf én onze klanten weten exact waar en in welke staat de goederen zich bevinden. De klant krijgt één betrouwbare partner, één aanspreekpunt, één duidelijk en eenvormig proces, en dat lokaal en wereldwijd.”