Bedrijven en zelfstandigen gaan op zoek naar kwalitatieve en hoogstaand ingerichte kantoorruimtes die bij voorkeur instapklaar zijn en beschikken over alle moderne voorzieningen. Hiervoor kunnen ze terecht in business centers: werkomgevingen waar men op een slimme manier en gedeeld met anderen gebruik kan maken van een waaier aan faciliteiten. Anouck Peeters, Business Center Manager bij The Crescent in Brussel legt uit.

“Een business center zoals The Crescent biedt  een hoogprofessioneel pakket van gecentraliseerde diensten in een uitzonderlijk en groen kader. De financiële voordelen dus van gedeelde faciliteiten aangevuld met de persoonlijke aanpak van een kleinschaligere onderneming”, opent Peeters.

Ontmoetingsplaats voor bestaande en nieuwe contacten

“Bedrijven en zelfstandigen willen zich niet langer opsluiten in een eigen losstaand kantoor, maar liefst deel uitmaken van een inspirerende omgeving waar men professionele contacten kan maken, ontvangen en onderhouden. Zeker als kleiner bedrijf of als zelfstandige is het vaak niet mogelijk om zelf de nodige faciliteiten te voorzien om dat op een professionele manier te doen”, aldus Peeters.

“Bovendien gaat het niet enkel over het ontvangen van gasten zoals prospecten, partners en sollicitanten, maar ook over de kruisbestuiving die de aanwezigheid van vele verschillende bedrijven en professionals creëert. Een business center vormt een centrale ontmoetingsplaats die kan leiden tot nieuwe contacten en samenwerkingen.”

Uitstraling inbegrepen

Peeters: “Bedrijven en zelfstandigen die gebruik maken van business centers hoeven zich niet noodzakelijk zorgen te maken over de inrichting van een receptie, lounge of vergaderzalen om hun imago te versterken. In een business center kunnen ze hun klanten ontvangen aan een gemeenschappelijke receptie of lounge, en vervolgens begeleiden naar een voor die gelegenheid gereserveerde en aangepaste vergaderruimte die steeds is uitgerust met de modernste technologie. Dit alles draagt enorm bij aan de uitstraling naar hun bezoekers.”

“Hier is het zo dat onze klanten enkel de oppervlakte ‘huren’ die ze zeer efficiënt gebruiken. Voor elk soort vergadering heeft het business center een aangepaste ruimte (zalen van 6 tot 130 personen). Deze betaal je dus enkel wanneer je ze nodig hebt, per uur, halve dag of dag. Dit levert een behoorlijke besparing op in de oppervlakte die bedrijven nodig hebben.”

Voordelig door gemeenschappelijke voorzieningen

“Aangezien heel wat faciliteiten zoals een receptie, vergaderruimtes, postbedeling, restaurant, fitnessruimte, strijkdienst, kopieerapparaten en printers worden gedeeld met andere bedrijven, bespaart men aanzienlijk in vergelijking met wanneer men deze zelf zou moeten financieren. Bovendien moet men zich ook niets aantrekken van het onderhoud en de updates aan al deze voorzieningen. Voor een vast bedrag ontfermt het business center zich over dit alles zodat de bedrijven en zelfstandigen zich kunnen focussen op hun core business, en dus nooit voor verrassingen komen te staan”, besluit Peeters.