Transparant en performant

Het winkelkarretje rechts bovenaan, de zoekfunctie, en duidelijke categorieën: je ziet ze niet voor niets op vrijwel elke webshop in dezelfde vorm verschijnen. Logisch, want net als in een ‘echte’ winkel willen consumenten snel producten en promoties terugvinden, duidelijke prijzen zien, en weten waar de kassa staat. Hoe eenvoudiger en overzichtelijker de vormgeving, hoe aantrekkelijker en geloofwaardiger hij wordt voor bezoekers. Een gebruiksvriendelijke website die technisch goed opgebouwd is, en sterke content die de juiste zoekwoorden bevat optimaliseren je webshop ook voor zoekmachines zoals Google. Zo doe je dus aan SEO of Search Engine Optimization.

Betere content, meer bezoekers

Valt er iets interessants te lezen op je website, dan zullen meer mensen hem bezoeken. Boeiende content - of dat nu een grappig filmpje, nieuws heet van de naald, of heldere informatie is - wordt bovendien sneller gedeeld via social media en is een prima manier om je naamsbekendheid te vergroten. Kwaliteitsvolle content, geschreven met aandacht voor de zoekwoorden waar je wil op scoren, draagt overigens bij tot een hogere Google ranking, en zorgt dus voor meer bezoekers.

Adwords, remarketing en Product Listing Ads

Een degelijk budget en een doordachte aanpak zijn de basis van een goede Adwords-campagne. Maar de echte kracht van Adwords schuilt in remarketing: gebruikers die al eerder in contact kwamen met je producten opnieuw aanspreken met een gerichte boodschap. Product Listing Ads, een nieuw soort advertenties gericht op e-commerce, zijn een goede aanvulling op Adwords. Ze tonen specifieke producten met afbeelding, prijs en de naam van de webshop, en vallen zo meer op.

Go social

Social media worden steeds belangrijker, maar veel bedrijven hebben het moeilijk om ze op een efficiënte manier in te zetten. Een grondige evaluatie van welke kanalen geschikt zijn om welke boodschap te communiceren, is dus van cruciaal belang. Gebruik insights en statistieken om je strategie te bepalen, of laat je adviseren door een online marketing specialist.