De consument vindt steeds vaker zijn weg naar het online winkelgebeuren. De grootste reden hiervoor is zijn groeiend vertrouwen in e-commerce; een fenomeen waar de leden van BeCommerce dagelijks voor zorgen.

Kwaliteitslabel
Het BeCommerce kwaliteitslabel wordt aangevraagd door de webshop zelf. Een grondige certificatieprocedure aan de hand van een strenge checklist volgt, waarna de website het BeCommerce label op zijn website krijgt. Deze procedure wordt elke twee jaar herhaald, om een blijvende kwaliteit na te streven. Als lid van Becommerce zorg je systematisch voor een verbeterde ervaring van de klant. Dat is dan ook waar het label garant voor staat: vertrouwen en een positieve beleving van de consument.

Online vertrouwen
Er wordt onder meer aangetoond dat je website betrouwbaar is, de betalingssystemen in orde zijn, de levering correct gebeurt en de webshop rekening houdt met alle wettelijke voorschriften. Verder is het label een tool om kennis en vertrouwen tussen de leden uit te wisselen. Deze leden zelf houden zich aan de strenge Becommerce Gedragscode, wat nauwlettend in de gaten wordt gehouden door het label zelf.

De consument
Voor de consument is het simpel. Ze zien het BeCommerce label op de website en worden meteen van vijf punten gegarandeerd: De zekerheid van het bedrijf, veiligheid en privacy, een veilig betaalsysteem, onafhankelijke klantenbemiddeling en een bedenktijd van 14 dagen. Door het zien van het BeCommerce label, weet de consument meteen dat hij of zij veilig online kan shoppen. 

Europa
BeCommerce is ook betrokken bij de ontwikkeling van een Europees label. Wanneer dit label precies vorm zal krijgen is nog niet helemaal zeker, hij staat voorlopig nog in zijn kinderschoenen.