Same Day Delivery

Pakketdiensten bieden vaak een brede waaier aan logistieke oplossingen die volledig kunnen worden afgestemd op de individuele behoeften van een eindklant. Daarbij is het zelfs mogelijk om orders nog dezelfde dag, middag of avond te leveren (Same Day Delivery), of binnen een tijdvenster van 1, 2, 3 of 4 uur. Dit soort supersnelle distributie oplossingen met optimale conversie ratio’s zorgen ervoor dat webshops zich op het vlak van service en klanttevredenheid kunnen onderscheiden ten opzichte van hun concurrenten. Meer nog, in sommige sectoren kan een snelle levering zelfs essentieel zijn.

SWAP & Loan

Een SWAP service is een omruiling op zakelijke of privé adressen, waarbij gebruik wordt gemaakt van een pool. Daarbij neemt de bezorgservice medewerker een product van de swappool van een webshop en levert het dan aan de eindklant, waarbij het defecte, oude of initieel verkeerd geleverde product wordt omgewisseld.

Bij een Loan service worden defecte toestellen bij de consument opgehaald ter reparatie en tijdelijk vervangen door een leentoestel. Het originele wordt dan zo snel mogelijk hersteld in een erkend herstelpunt, waarna het weer wordt omgewisseld met het leentoestel. Zo hoeven de klanten op geen enkel moment hun product te missen.

Try, Fit & GO

Een groot pijnpunt in online verkoop is dat klanten hun bestelde items niet kunnen voelen of passen zoals in een fysiek verkooppunt. Elk merk varieert wel wat in maten of kleuren. Telkens wanneer een stuk niet past, moet het opnieuw worden opgestuurd en ingewisseld. Deze retour stromen brengen een grote kost met zich mee en zorgen voor extra druk op de voorraden. Met “Try, Fit & GO” komt een koerier daarom aan huis met een verschillend aantal producten waaruit de eindklant de juiste keuze kan maken. De bezorgservice brengt op die manier het pashokje bij jou aan de deur. Je kan dan bij je thuis de items passen en de juiste maat of kleur selecteren, terwijl de koerier buiten even wacht. Webshop uitbaters besparen hierdoor heel wat aan transportkosten en werkuren. Ze houden op deze manier bovendien controle over hun voorraden en de verpakking van de producten, én beperken beschadigingen die het gevolg kunnen zijn van het vele retourneren.

Realtime Track & Trace

Met Track & Trace kunnen eindklanten de status van hun leveringen in real-time opvragen. Via Google Earth en Google Maps kunnen ze precies zien waar een bepaalde bestelling zich bevindt en wanneer die bij benadering bij hen aan huis zal worden geleverd. Iedere klant krijgt enkel de informatie over zijn eigen bestellingen te zien. Webshop uitbaters daarentegen kunnen al hun zendingen in één oogopslag volgen. Bovendien kan de eindklant op de hoogte worden gehouden per e-mail en SMS.